Az értelmi akadályozottság értelmezésének változásai

Hatos Gyula

Abstract


Kulcsszavak: gyógypedagógia, értelmi akadályozottság, normalitás, abnormalitás, deviancia

Tanulmányom tárgya a normalitásról, abnormalitásról és devianciáról közvetlenül kapcsolódik a gyógypedagógiában megjelenő kérdésekhez. Mi olyan gyermekekkel, felnőttekkel foglalkozunk, akik fejlődésükben károsodtak, emberi kibontakozásukban nehezítettek, közösségbe való beilleszkedésük nehéz, és akiket ezért nem ritkán soroltak az abnormisok közé. Vizsgálódásunkban arra szeretnék választ kapni, hogyan alakult ez a megállapítás, és jogos-, szabad-e ma is ilyen alapon ítélnünk.

 

Changes in the definition of intellectual disability

Keywords: special education, intellectual disability, normality, abnormality, deviancy

The subjects of my study, namely normality, abnormality and deviancy, are directly linked to questions that arise in special education. We handle children and adults who are restricted in development, suffer from difficulties in flourishing, have a harder time fitting into society, and are thus often categorized as abnormal. During our examination we hope to answer the questions of how these assessments were formed, whether they are justified, and if it is even prudent to do so in present.


Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2017 Pedagógiatörténeti Szemle